HTML

Hogyan nyerjunk kuwaiti osztondijat? - Masodik resz

-Ren- 2009.07.24. 16:55

Egyik elozo posztban irtam az osztondij elso lepeseirol, egesz addig, amig feladtuk a palyazatot.

Ezutan vartunk februar masodik heteig. Altalaban januar kozepen szuletnek eredmenyek, de mint mar irtam, a mienk meghosszabitott hataridos volt. Probaltunk utanaerdeklodni, hogy miert is, annyi homalyos infot kaptunk, hogy az eredeti idopontig palyazok anyaga nem volt megfelelo. Ezert kiirtak ujra. Hat ez vagy igy van, vagy nem. Nekunk az volt az elso gondolatunk, hogy senki nem palyazott, ezert hosszabbitottak meg. Viszont amikor masodszor kiirtak, infoim szerint 12-en palyaztunk. A 3 helyre. Ne kerdezzetek, hogy kik, en egyszer osszeszamoltam, hogy hanyan palyazhattunk, es 12 lett az eredmeny.

Tehat februar kozepen egyik este felhiv Be, hogy lehetoleg uljek le, mert o most bontott fel egy levelet, es az all benne, hogy 10 honapos Kuwaiti osztondijra jeloltek (jajj meg most is olyan jo erzes, mikor eszembe jut!!!! :) Uuugy orulteeem!!!!!!).  Ki tudtam volna ugrani a borombol a hirtol, aztan jutott csak eszembe, hogy aaa, oke, ez tok jo, es en??? :)

En ekkor Pesten laktam, a leveleim viszont Lachazara mentek, tudtam, hogy nekem plusz 1-2 nap, amig megerkezik. Masnap delelott hazatelefonaltam, hogy van-e posta. Apu: "Nincs." - Apu, legyszi, menj ki es nezd meg, hogy van-e posta. - Mondom, hogy nincs! - ja, mondta, de csak ezutan csattogott csak ki a postaladahoz. 3 perc mulva csorrent a telom, hogy - Te van itt valami. - OLVASD - De en nem tudok magyarul olvasni! - NEM ERDEKEL!!!! AKKOR MONDD, MIT LATSZ!!! Es azt latta, amit akartam. Engem is jeloltek.

Hat volt nagy oromkodes, en leginkabb annak orultem, hogy megismerhetem az iraki csaladomat, anelkul, hogy barmi kockazatot vallalnek. Ha ugyanis nem mennek vissza idoben kuwaitba, szerintem a mudira szemelyesen keritene elo Baszrabol. Eleg nehez errol irni, a lenyeg, hogy nagyon orultunk, miutan ugye felfogtuk.

Na nem mindenki volt ezzel igy. NAGYON sokan irigykedtek. Nagyon sokan. Megmergeztek a napjaimat az irigykedesukkel, olyanok is, akiktol nem vartam volna. A hatalmas orom mellett ott volt a sok irigy. Na persze, inkabb irigyem legyen, mint sajnalom!!!

Erdekes idoszak volt ez. Valahogy mindenkirol lehullt az alarc. Kiderult, hogy ki tud velem orulni, es ki az aki a pokolra kivan a ram mosolygo alarca mogott.

Ezuton is hatalmas puszit kuldok Lizanak, akinek minden iszlam ora elott - kozben - utan kionthettem kicsit a lelkem, meghallgatott es mindig feldobott valamivel! CUPP!!! :) <3

Sokan kerdeztek, miert nem egyedul palyaztam, miert fogtunk ossze Be-vel, miert nem csak magammal foglalkoztam, vagy miert nem massal egyutt palyaztam, miert pont vele? A valasz nagyon egyszeru: mert o pont ugy jonni akart, mint en - es tudtam, hogy ketten egyutt meg tudjuk csinalni. Ezert.

Szemelyes okok? Nem fogok itt odakat zengeni Be-rol, roviden es tomoren annyit, hogy Be egy egyeniseg. Pont. :) Ki jon meg? Lilla. Lilla is egy egyeniseg, es nagyon belopta magat a szivembe. :)

Lillat ugy ismertuk meg, hogy belopoztunk a tanszekre, es az egyik oraja elott Lizaval kihivattuk a terembol. Hat a Lilla nagyon tunder volt, mar az elso percben szimpi volt, igazi energiabomba, raadasul kung-fu-zik, ugyhogy ha laposra kell majd verni egy bunko kuwaitit, tudom kit kell majd felhivni. Mar ugyertem akkor, ha en nem birnek vele.

Tehat osszesen 4-en megyunk, Lilla, Lilla parja, Be es En. Szerintem ez tok jo felallas, dehat a puding probaja az eves, majd ott meglatjuk, mi is lesz. Egyelore mindez jonak igerkezik.

No tehat kiderult, hogy megyunk, ki derult, hogy kik megyunk, boldogsag, orom, miegymas, amikor is kapunk egy levelet a MOBtol.

Kedves Jeloltek!

Szukseg van a forditasok hitelesitesere, ennek menete pedig nem is olyan egyszeru, es tobb lepesbol all.

1. A bizonyitvanyok es oklevelek hiteles masolatainak, majd e hiteles masolatok hiteles forditasainak az Orszagos Fordito es Forditashitelesito Irodanal. (a gyuloletes OFFI)

2. A OFFI dokumentumainak felulhitelesittetese az Oktatasi Miniszteriumban.

3. Az Oktatasi Miniszteriumok altal felulhitelesitett dokumentumok tovabbitasa a Kulugyminiszterium Konzuli Foosztalyahoz felulhitelesites celjabol.

4. A KUM altal felulhitelesitett dokumentumok ismetelt felulhitelesitese Kuvait budapesti nagykovetsegen.

Tovabba szukseg lesz:

1. A palyazo kozepiskolai es erettsegi bizonyitvanyainak masolata arab nyelvu forditassal ellatva.

2. A palyazo utlevelenek fenymasolata.

3.  Valamely hazai felsooktatasi intezmenyunk arab nyelvi tanszek vezetojenek arab nyelven irott tamogato nyilatkozatara.

4. Kitoltott es fenykeppel ellatott jelentkezesi lapokra.

5. A Kuwait University Arab nyelv es Irodalmi tanszeketol (megjegyzem nincs is ilyenjuk) elektronikus uton kozvetlenul lekerheto, kitoltott urlapok es nyilatkozatokra.

Tippelhettek, hogy sokkot kaptunk-e vagy sem.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása